EA-ansat Indrømmer: Svært At Være Branchens Skurk
I et nyt interview med mediet GamesIndustry har en medarbejder fra EA direkte indrømmet, at han har det svært med at være den slemme dreng i klassen. Han føler, at ham selv og EA bliver misforstået og hårdt behandlet af fans og spillere verden over.
Bevæger man sig bare en smule i computerspillenes verden, så har man formentlig opdaget, at den efterhånden aldrende spil-udvikler, EA, har fået et meget skidt rygte. Det er nemlig den brede og almene holdning, at EA er de helt store skurke i branchen.
Beskyldningerne går ofte på, at EA efter sigende kun går efter at tømme deres fans lommer, og ikke fylde deres sind med oplevelser. Faktisk har EA fået så skidt et omdømme, at de adskillige gange er blevet omtalt som de ubestridte værste i branchen, og måske endda i verdenen.
Nu er EA endnu engang kommet i uføre. De har nemlig for nyligt omdøbt “Loot boxes” til “Surprice mechanics”, hvilket endnu engang har vakt vrede i befolkningen.
Dog skal det samtidig nævnes, at det ikke er samtlige spillere, der ikke syntes om EA. Og netop dette element kan være svært, hvis man spørger Matt Bilbey. Matt Bilbey er EVP for strategisk vækst hos EA, og han indrømmer blankt, at det langt fra altid er let at blive opfattet som branchens slemme dreng.
Han har for nyligt deltaget i et interview med GamesIndustry, hvor han udtalte følgende:
“Jeg har arbejdet 25 år hos EA, og jeg bøvler stadig med den eksterne opfattelse om, at vi bare er en flok skurke. Vi elsker at spille og lave computerspil. Desværre er det sådan, at når vi lavet fejl i spillene, ved hele verden det, fordi spillene er så store og udbredte,” udtalte Matt Bilbey.
EA vil angiveligt forsøge at genvinde kundernes tillid ved at fokusere yderligere på deres Originals-program.